Bölüm Hakkında

İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü, içinde yaşadığımız elektronik çağın hızla değişen taleplerine cevap verebilecek mühendisleri ve geleceğin akademisyenlerini yetiştirmek; ve ülkemizin geride kalma eğiliminde olduğu elektronik teknolojiler alanında araştırmalar yapmak hedefleriyle 1994 yılında kurulmuştur. İlk olarak, 1998 yılında, Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği Yüksek Lisans programına ve ardından 2005 yılında aynı alanda doktora programına öğrenci kabulüne başlanmıştır. Elde edilen bilgi birikimi ile, özellikle çok hızlı ilerleyen, haberleşme sektöründe ihtiyaç duyulan mühendis talebini karşılamak amacıyla, 2003-2004 eğitim yılında Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği lisans programına öğrenci alımına başlanmıştır. Bölümümüz, çoğu yurtdışındaki üniversitelerden gelen 15 öğretim üyesi, bir öğretim görevlisi ve 15 araştırma görevlisi ile lisans ve lisansüstü tüm akademik dereceleri verecek şekilde eğitim programlarını ve akademik araştırmalarını sürdürmektedir. Bölümümüzde, halen, 282 lisans, 97 yüksek lisans ve 22 doktora öğrencisi kayıtlıdır. Bugüne kadar Lisans Programından 328, Yüksek Lisans programından 37 ve Doktora Programından 17 öğrenci mezun olmuştur. Mezunlarımız, sektörlerinin önde gelen firmalarınca tercih edilmekte, yurtiçindeki ve yurtdışındaki üniversitelerde akademik çalışmalarına devam etme imkanı bulmaktadırlar. Bölümümüzde gerçekleştirilen bazı çalışmalar, Elektronik Mühendisliğinin temel araştırma alanlarından olan Haberleşme Teorisi, Ağları ve Sistemleri; Elektromanyetik, Anten, Mikrodalga ve Optik Haberleşme ile Fiber Sensörler; Görüntü, Biyo-Medikal Sinyal İşleme; Sistem ve Kontrol Teorisi; Gömülü sistemler, Biyoelektronik Cihaz Teknolojileri, Biyosensörler, ve Nano(biyo)teknoloji olarak sıralanabilir. Bu araştırma alanları ve alt alanlarında, bölümümüzde yürütülmüş olan veya yürütülmesine katkıda bulunulan çok sayıda ulusal ve uluslararası proje bulunmaktadır. Projelerden bazıları doğrudan sanayi işbirliğini içermekte, bazıları da temel akademik araştırma niteliğindedir. Bölümümüz Akademisyenlerinin yaptığı araştırmalar ve yürütmekte olduğu projeler ile bölümümüze ait diğer detaylı bilgileri Bölümümüz internet sayfasının diğer kısımlarında bulabilirsiniz.

Bölüm Öğrenci Sayısı: 282

Öğrenci/Öğretim Üyesi Oranı:
282/33 = 8 öğrenciye 1 öğretim elemanı
282/15 = 19 öğrenciye 1 öğretim üyesi

Akreditasyon:
AKTS (Avrupa Kredi Transfer Sistemi), AKTS Diploma Eki

Erasmus Anlaşmalı Ülkeler:
Avusturya, Almanya, Polonya, İtalya, İsveç, Litvanya, Romanya, İspanya, Danimarka, Fransa, Belçika, Çek Cumhuriyeti, Yunanistan, Hollanda, Macaristan, Portekiz.

İş Olanakları
Mezunlarımız, sektörlerinin önde gelen firmalarınca tercih edilmekte olup, yurtiçindeki ve yurtdışındaki üniversitelerde akademik çalışmalarına devam etme imkanı bulmaktadırlar. Son sınıf öğrencilerimiz çeşitli firmalarda yarı-zamanlı çalışma olanakları bulabilmekte ve bazıları kendi firmalarını kurmaktadırlar. Kampüsümüzde yer alan Teknopark İzmir bu noktada çok güzel bir imkan sunmakta, ve öğrencilerimizin girişimcilik yönünden kendilerini geliştirip fikirlerini ürüne dönüştürmelerinde çok güzel olanaklar sağlamaktadır.

Mezunlarımız Nerede Çalışıyor
Turkcell, Vodafone, Türk Telekom, Vestel, Aselsan, TAI-TUSAŞ, Havelsan, Roketsan, Airties, Netaş, TÜBİTAK Araştırma Merkezleri, Meteksan Savunma Sanayi, Enka, Ericsson, Devlet Hava Meydanı İşletmeleri (DHMI), THY, vb

Stajlar ve Teknik Geziler
Elektrik-Elektronik Mühendisliği lisans öğrencilerimizin iki yaz döneminde yirmişer iş günü mühendislik stajı yapmaları zorunludur. Stajların 2.sınıf sonrasındaki yaz döneminde 20 iş günü, 3.sınıf sonrasındaki yaz döneminde de 20 iş günü olmak üzere tercihen farklı işletmelerde yapılması gerekmektedir. Öğrencilerimiz stajlarını Aselsan, TAI-TUSAŞ, Vestel, Turkcell, Vodafone, Arçelik, Bosch, Tübitak Araştırma Merkezleri, Türk Telekom ve TürkSat gibi kurumların yanısıra küçük ve orta ölçekli kurum/firmalarda da yapabilmektedirler. Öğrencilerimizin firmaları ve iş ortamlarını görmeleri, bilgi ve tecrübelerini artırmaları amacıyla TAI-TUSAŞ, Aselsan, Vestel vb kuruluşlara teknik geziler düzenlenmektedir.

Laboratuvar İmkanları
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümümüzde öğrencilerin eğitim süreçleri boyunca yararlanabilecekleri çeşitli eğitim ve araştırma laboratuvarlarımız bulunmaktadır. Sayısal Sistemler Laboratuvarı, Biyomedikal Bilgi İşleme Laboratuvarı, Fiber-optik Haberleşme Laboratuvarı, Kontrol Laboratuvarı, Devre Analizi Laboratuvarı, Elektronik Laboratuvarı, Haberleşme Laboratuvarı, Biyoelektronik Laboratuvarı

Araştırma Projelerimizden Bazıları
Grafen mikromembranların üretimi ve mikrobiyoparçacık tesbitinde kullanılabilirliğinin incelenmesi, Doç.Dr.Müjdat Balantekin, Proje Yürütücüsü, TÜBİTAK 117F186,2017-2019
Moleküler Haberleşmede Moleküler Bilginin Tespiti ve Tahmini, Doç.Dr.Barış Atakan,Proje Yürütücüsü, TÜBİTAK 115E362, 2015-2017
Zaman-uzamsal İmzaya Dayalı Güvenli Çok-girişli Çok-çıkışlı Kablosuz Haberleşme Sistemi, Doç.Dr.Berna Özbek,Proje Yürütücüsü, TÜBİTAK 114E626, 2014-2016

 

MEZUNLARIMIZDAN

BAŞAK GÜZEL
İzmir Demokrasi Üniversitesi – Elektrik Elektronik Mühendisliği Bölümü, Öğretim Üyesi

basakesinÜniversite tercih döneminde mühendislik eğitimi almak için gezdiğim üniversiteler arasında her hocası ile görüşme imkânı bulmam ve bana amimiyetle bölümü ve İYTE’yi anlatmış olmaları daha puanı bile belli olmayan bir üniversiteyi ilk sırada tercih etmeme neden oldu. 2004 yılında lisans öğrencisi almaya başlayan İYTE Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği’nin ilk öğrencilerinden birisi olmanın gururunu yaşıyorum. Benim için İYTE mezunu olmak sadece iyi bir üniversiteden mezun olmak demek değil, aynı zamanda ikinci bir aileye sahip olmak demek. Belki de sırf bu yüzden lisans eğitimimin ardından İYTE’den ayrılamadım ve yüksek lisans ve doktora derecelerimi de sırasıyla 2012 ve 2017 yıllarında İYTE Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği’nden aldım. İYTE’nin bir öğrenciye kazandırdığı en kıymetli değerlerin, bilgiye ulaşma yollarını iyi bilmek ve de geniş bakış açısına sahip olmak olduğunu düşünüyorum. İYTE’nin bu eğitim anlayışının ulusal ve uluslararası alanda İYTE mezunlarının bu kadar kısa sürede aranılan kişi olmalarının en büyük nedeni olduğuna inanıyorum. Gerek akademik gerekse insani olarak birbirinden değerli hocalarımdan aldığım eğitim ve disiplini başka öğrencilere aktarabilmek için şu anda İzmir Demokrasi Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği bölümünde öğretim üyesi olarak görev yapmaktayım

 

NİYAZİ TOKER, Gömülü Yazılım Mühendisi, Red Pine Yazılım Şirketinde

niyaziŞu anda Red Pine Software’de Gömülü Sistem Mühendisi olarak çalışıyorum. Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği programına başladığımda tek tutkumun elektronik alanında olduğunu düşünüyordum. Ancak ilgi alanlarımın, aldığım birkaç ders ve dahil olduğum projeler sayesinde, yazılımın ve donanımın kesişiminde olduğunu keşfettim. Şu an üzerinde çalıştığım projelerim gömülü sistemlerin uygulama alanlarından birkaçı olan robotik ve medikal alanları üzerinedir.

Ne tür projelerde çalışma imkanın oldu?

İşimin bir parçası olarak, otomotiv alanında çeşitli projeler üzerinde çalışıyorum. İYTE’de bir lisans öğrencisi olarak, “Akıllı Telefonlarda EMG Sinyallerinin Gösterilmesi ve EMG Sinyallerini ile Pinball Oyunu Kontrol Etme” başlıklı mezuniyet projelerimden birinde Dr. Abdurrahman Gümüş ile işbirliği yapma fırsatım oldu. Bu proje bir fizyoterapi oyunu ve kas güçsüzlüğü olan kişilere, oyunu kontrol ederek kaslarını güçlendirmeye yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Diğer mezuniyet projem, Prof. Enver Tatlıcıoğlu ile “Görüntü İşleme Tabanlı Otonom Satranç Oynama Robotu”. Bu satranç robotu, çocuklara satranç oynamayı öğretmede alternatif bir yol olması amacıyla geliştirilen, görüntü işleme tabanlı bir robottur. Lisans programım süresince ayrıca takım projelerinde de yer aldım. Farklı disiplinlerden İYTE öğrencileri ile işbirliği yaptığım “Ladybug” projesi, İYTE’deki en büyük başarılarımdan biridir. Projemizle 2016 yılında Seattle, ABD’de düzenlenen Microsoft Imagine Cup yarışmasında Türkiye’yi temsil ettik. Ladybug 4-6 yaş arasındaki çocukların, programlamanın yapısnı oluşturan algoritma yapısını öğreterek analitik zekalarının gelişimine yardım etmeyi amaçlayan bir eğitim robotudur.

İYTE’yi neden tercih etmiştin?

İYTE’yi seçmemin nedenleri Akademik başarısı, İngilizce eğitim dili ve aktif öğrenci topluluklarıdır. İYTE mezunlarının aldıkları eğtim nedeniyle prestijli pozisyonlarda iş bulduklarının farkındaydım. Bunun sebebinin buradaki eğitimin bizleri sağlam bir mühendislik altyapısı ile donatması ve çeşitli inovasyon imkanları sunması olduğunu anladım. Ayrıca, İngilizce eğitim dilinin, mezunlarımızı hem yerel hem de küresel pazar için çok daha kalifiye adaylar yaptığını görüyorum. Ayrıca, IEEE gibi öğrenci toplulukları, yenilikçi fikirlerimizi oluşturabileceğimiz ve uygulayabileceğimiz dinamik bir ortam sağlamaktadır.

Kampüste ilgilenme imkanı bulduğun diğer aktiviteler nelerdi?

Lisansım boyunca IEEE öğrenci kulübünde yer aldım. IEEE’ye hazırlık sınıfı öğrencisi olarak katıldım ve o zamandan beri birçok teknik çalışmaya katıldım, IZTECH Roboleague gibi ulusal robot etkinliğini Teknik Koordinatör olarak organize ettim. Lisansımın sonlarına doğru, topluluk üyelerine temel gömülü programlama ve nesnelerin internet gibi teknik konular üzerine atölye çalışmaları verdim. Bu aktiviteler iletişim ve yönetim becerilerimi geliştirmemi sağladı ve kriz yönetimi ve sorun giderme gibi konularda kendimi geliştirmemi sağladı.

Kariyer planların nelerdir?

Gömülü Sistem Mühendisi olarak daha fazla iş deneyimi kazanmayı planlıyorum. Bu arada, aynı zamanda bilgisayar bilimi alanını bir yüksek lisans programında yeni şeyler keşfetmeye devam etmek istiyorum. Benim şimdiki ve gelecekteki çalışmalarımı yönlendiren şey, ülkemdeki ve dünyadaki insanların yaşamları üzerinde olumlu etki yapmaya olan tutkum

 

AYLİN BAYRAM, Aselsan

aylinbayram

“Mühendislik, problemlere yaratıcı çözümler getirmek, yenilikçi düşünceler ortaya koyabilmektir. Hem elektronik hem de haberleşme alanları da yenilikçi düşüncelere ev sahipliği yapabilecek olan alanlardır. İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü’nde de teknik bir üniversite olması nedeniyle kaliteli mühendislik eğitimi verildiğini biliyordum. Elektronik ve Haberleşme Mühendisi olma yolunda adım adım ilerken, kendim için en doğru kararı verdiğime daha da çok inanıyordum. Bu inancı kuvvetlendirmemde öncelikle bizlerden yardımlarını esirgemeyen bölüm hocalarımızın ayrı ayrı emeği çok büyüktür. Başarıya ulaşmak, emek harcamadan elde edilemez. Emek harcamak için de insanın çaba harcadığı bölümü, işini sevmesi gerekir. Bir ömür boyu yapacağımız işi severek yapmak adına doğru tercihlerde bulunmamız gerekiyor    “Benim için yabancı olan bu üniversiteye kazandığım bölümün istediğim bölüm olması sebebiyle ısınmıştım. Öğrenim dilinin İngilizce olması ve hocalarımızın neredeyse tamamının yurt dışında çalışmış olmaları beni daha da ısındırdı.

 

MUHAMMED ÇOBANLAR, Turkcell

muhammedcobanlar 2010 yılında bölüm birincisi olarak mezun olduğumda, Türkiye’deki GSM sektörünün en büyük şirketinde 6 aydır yarı-zamanlı olarak çalışmaktaydım ve diplomamla beraber tam zamanlı işe alınma sürecim sonuçlanmıştı. Mezun olur olmaz aynı bölümde yüksek lisansa başladım ve 2013 yılının sonunda tezimi vererek ikinci kez İYTE mezunu oldum. Daha öğrenci iken başladığım iş hayatımda 4.yılımı da tamamlamış durumdayım. Ne havası boğuk ve gri bir kent olan Ankara’da ODTÜ’de ne de kalabalığından yaşamanın mümkün olmadığı İstanbul’da İTÜ’de olmaktansa, yine tercih imkanım olsa deniz manzaralı yurt odamda ve sakin İzmir’imde ve daha da sakin Urla’da bahsi geçen kurumlar ile aynı eğitim kalitesinde okumayı tercih ederdim.